od 10 do 14h
diplomirani ekonomista iz oblasti spoljne i unutrašnje trgovine, a takodje je u okviru iste oblasti i magistrirao. Ima FCIPS Chartered status u Chartered Institute of Procurement and Supply UK, i SPSM3 status u Next Level Purchasing Association US.
Više od dvadeset i pet godina je u vodama nabavke i preko 15 godina je proveo na rukovodećim pozicijama. Iskustvo je sticao u proizvodnom, trgovačkom, uslužnom, bankarskom i IT sektoru u internacionalnom okruženju radeći pionirske projekte za naše okruženje.
Nakon ovog seminara ćete:
• Razumeti ključne elemente kreiranja strategije nabavke i njen značaj za poslovanje.
• Naučiti kako da analizirate trenutne nabavne procese i identifikujete prilike za unapređenje.
• Ovladati tehnikama segmentacije nabavke i procene dobavljača.
• Pripremiti se za implementaciju digitalnih alata i inovacija u nabavnim procesima.
• Razviti strateške veštine potrebne za postizanje ciljeva nabavke u dinamičnom poslovnom okruženju do 2025. godine.
Na seminaru prolazimo kroz jedan primer uspešne strategije nabavke. Videćemo koji su elementi strategije nabavke i kako da ona postane alat, a ne fajl u folderu ili papir u registratoru. Svi mrzimo da radimo nešto što nema svrhu. Postoji loše uverenje da je strategija samo ispunjavanje forme, i to bude nešto što nas je neko naterao. Hajde da to ne bude tako, nego da kada kreiramo strategiju imamo višestruke koristi od nje.
Na treningu ćemo proći kroz sledeće elemente strategije:
1. Cilj strategije
2. Opis kategorije nabavke
3. Analiza tržišta
3.1. Opšti analiza tržišta
3.2. Analiza eksternog tržišta
3.2.1. RFI – zahtev za prikupljanje informacija
3.3. Analiza internog tržišta
3.4. General Procurement Competitive Advantage GPCA
3.5. Analiza valutnog uticaja i mogućnost snižavanja efekta
4. Pregled trenutne pozicije
4.1. AS-IS analiza
4.1.1. Analiza potrošnje i benčmarking unutar zemlje
4.1.2. Maverick Spend – neautorizovana nabavka
4.1.3. Klasifikacija nabavke
4.1.4. Nabavni projekti CR/CA izveštaj
4.1.5. Ugovorne obaveze i pokrivenost ugovorima
4.1.6. Realizovani CR/CA
4.2. TO-BE scenario
4.2.1. Opis TO BE scenarija
4.2.2. STEEPLE analiza
4.2.3. Procena rizika kategorije i procena rizika dobavljača
4.2.4. Kraljičev nabavni portolio model
4.2.5. Redukcija baze dobavljača
4.2.6. Projektovani CR/CA baziran na postavkama strategije
4.2.7. Optimizacija faktura
5. Kreiranje strategije
5.1. Opšte direktive strategije
6. Akcioni plan
6.1. Praćenje akcionog plana
6.2. Sledeći koraci
7. Zaključak