Novi potrošački zakon: Uskladite bizinis sa 40 novih pravila

Nenad Cvjetićanin

DATUM

08. oktobar 2025.
od 10 do 14h

MESTO

Hotel Moskva | Online Zoom

UŽIVO

22.500 RSD + PDV

ONLINE

17.500 RSD + PDV

za pretplatnike

SVE TRI RADIONICE | hotel Moskva

48.330 rsd + pdv

53.700 rsd + pdv

SVE TRI RADIONICE | Online

39.690 rsd + pdv

44.700 rsd + pdv

PRIJAVA NA SVE 3 RADIONICE

popust od 10%

Obezbeđen parking u TC Rajićeva

Sertifikat

Gift bag za sve polaznike uživo

Zajednički ručak

Iako novi Zakon o zaštiti potrošača čeka da bude usvojen, pravo je vreme da održimo radionicu koja obuhvata sva predviđena rešenja iz Nacrta zakona, ali i konkretna iskustva i know-how koje predavači imaju iz svakodnevnog rada i savetovanja brojnih klijenata.

Cilj je da se trgovci unapred pripreme za gotovo 40 novih zakonskih rešenja i iskoriste relativno kratak rok od 90 dana za usklađivanje nakon donošenja zakona.

Olakšana reklamacija & komercijalna garancija

Uvođenje komercijalne garancije, razdvojene od zakonske saobraznosti, i mogućnost reklamacije bez fiskalnog računa – koriste se garantni listovi ili bankovni izvod kao validni dokazi


Digitalna zaštita potrošača

Novi zakon uvodi obavezu trgovaca da jasno navedu tehničku kompatibilnost proizvoda, obezbede softverska ažuriranja, i snose odgovornost za kvarove digitalnih uređaja (npr. zbog ukidanja aplikacije). Potrošači dobijaju pravo na popravku, zamenu, umanjenje cene ili raskid ugovora ukoliko proizvod ne funkcioniše kako je dogovoreno


Transparentnost u online oglašavanju i recenzijama

Zabranjena je praksa da se oglašava jedan proizvod, a prodaje drugi; hoteli i apartmani moraju prikazivati realne informacije, a plaćene promocije i pozicije na platformama moraju biti jasno označene. Recenzije moraju biti autentične i napisane od stvarnih korisnika


Zabrana nasrtljivih prodajnih taktika

„Besplatni izleti“ uz obavezu kupovine tretiraju se kao nepoštena i nasrtljiva praksa te su zakonom zabranjeni


Kazne i proporcionalnost sankcija

Kazne su jednake za sve – od 300.000 do 2.000.000 dinara – što stručnjaci smatraju nepoštenim prema manjim subjektima. Predlaže se model proporcionalan prometu (npr. 1–5 % godišnjeg prihoda) kako bi sankcija bila jednako delotvorna za sve

Rok za raskid ugovora posle izmene uslova

Potrošač može raskinuti ugovor u roku od 30 dana nakon izmene, ali postoji bojazan da korisnici često o promenama saznaju kasno (npr. kasno obaveštenje), čime se rok dovodi u pitanje

Zaštita maloletnika

Proširena je zabrana prodaje alkohola, duvanskih proizvoda i elektronskih cigareta maloletnicima, no nedostatak efikasne digitalne kontrole (npr. obavezno skeniranje lične karte) ostavlja ovaj propis teško primenljivim u praksi

Nenad Cvjetićanin

managing partner u advokatskoj kancelarija Cvjetićanin& partneri. Trenutno je na doktorskim studijama prava sa temom istraživanja-Pravni aspekti veštačke inteligencije.

Bio je jedan od predavača na nedavno održanom Master class programu “Regulisanje veštačke inteligencije, pravni i etički izazovi”, koji je održan u organizaciji Instituta za veštačku inteligenciju Republike Srbije i Fakulteta organizacionih nauka.

  • Brzu i konkretnu interpretaciju promena – prikazivanje prava i obaveza koje se odnose na digitalne uređaje, reklamacije i oglašavanje, uz praktične primere i implikacije za različite tipove trgovine.
  • Primena u oba modela trgovine – analiza kako izmene utiču na online platforme (e-commerce, digitalni sadržaj) i klasične maloprodajne kanale (prodajni objekti, servisna mreža).
  • Proaktivne strategije usklađivanja – saveti za prilagođavanje politika reklamacije, marketinga, komunikacija o uslovima i kontroli autentičnosti recenzija, kao i interne politike prema maloletnicima.
  • Uvid u kritike i slabosti primene – diskusija o problemima prilikom primene: kašnjenja obaveštenja, neproporcionalne kazne, manjak nadzora nad maloletničkom zaštitom.

Menadžerima e-commerce i maloprodaje – za prilagođavanje digitalne i klasične prodajne prakse novim standardima potrošačke zaštite.
Marketing i PR timovima – za pravilan dizajn kampanja i recenzija, uz dosledno označavanje sponzorisanog sadržaja i istinit prikaz proizvoda.
Regulatorima i potrošačkim udruženjima – za bolje razumevanje predloga zakonskih rešenja, oplike po zaštitu i provođenje prava potrošača.

Troškove kotizacije snosi:

Seminar za koji se prijavljujete:

Datum:

Način pohađanja:

Ukoliko vam je potreban smeštaj u Hotelu Moskva, obezbedili smo popuste za Vas: Rezervacija smeštaja

Podaci o kompaniji:

 

Podaci o učesniku/učesnicima:

Odaberete željeni meni:

Drugi učesnik

Odaberete željeni meni:

Treći učesnik

Odaberete željeni meni:

 

Potvrda prijave na edukaciju:

Lični podaci koje prikupljamo mogu se koristiti u promotivne svrhe, uključujući slanje marketinških poruka, promocija, i obaveštenja o posebnim događajima ili ponudama koje smatramo relevantnim za vas. Nećemo deliti vaše lične podatke s trećim stranama bez vašeg izričitog pristanka, osim ako je to zakonom obavezno.
Popunjavanjem ove prijave pristajete da vaši podaci budu korišćeni u promotivne svrhe, od strane Acta media doo. U bilo kom trenutku možete se odjaviti sa mejling liste slanjem mejla sa sadržajem "ODJAVA" na office@actamedia.rs
Poruka:
Predstavljamo vam:
25. i 26. septembar 2025
Odaberite najbolju opciju za vas
6, 7. i 8. oktobar 2025.
23. i 24. oktobar 2025.
28. oktobar 2025.
17, 18. i 19. novembar 2025.
28. novembar 2025.
23, 24. i 25. novembar 2025.
3. 4. i 5. decembar 2025. godine
Pogledajte besplatno

Podaci o kompaniji

Podaci o zaposlenom

Odaberite oblasti iz koje želite da primate obaveštenja

Potvrda o korišćenju dostavljenih podataka

Hvala Vam na prijavi za seminar

" Novi potrošački zakon: Uskladite bizinis sa 40 novih pravila "

Predračun će biti poslat na Vašu e-mail adresu!

*ukoliko ne vidite email, proverite spam ili junk folder