DATUM
MESTO
UŽIVO
ONLINE
za pretplatnike
SVE TRI RADIONICE | hotel Moskva
48.330 rsd + pdv
53.700 rsd + pdv
SVE TRI RADIONICE | Online
39.690 rsd + pdv
44.700 rsd + pdv
popust od 10%
Obezbeđen parking u TC Rajićeva
Sertifikat
Gift bag za sve polaznike uživo
Zajednički ručak
Iako novi Zakon o zaštiti potrošača čeka da bude usvojen, pravo je vreme da održimo radionicu koja obuhvata sva predviđena rešenja iz Nacrta zakona, ali i konkretna iskustva i know-how koje predavači imaju iz svakodnevnog rada i savetovanja brojnih klijenata.
Cilj je da se trgovci unapred pripreme za gotovo 40 novih zakonskih rešenja i iskoriste relativno kratak rok od 90 dana za usklađivanje nakon donošenja zakona.
Uvođenje komercijalne garancije, razdvojene od zakonske saobraznosti, i mogućnost reklamacije bez fiskalnog računa – koriste se garantni listovi ili bankovni izvod kao validni dokazi
Novi zakon uvodi obavezu trgovaca da jasno navedu tehničku kompatibilnost proizvoda, obezbede softverska ažuriranja, i snose odgovornost za kvarove digitalnih uređaja (npr. zbog ukidanja aplikacije). Potrošači dobijaju pravo na popravku, zamenu, umanjenje cene ili raskid ugovora ukoliko proizvod ne funkcioniše kako je dogovoreno
Zabranjena je praksa da se oglašava jedan proizvod, a prodaje drugi; hoteli i apartmani moraju prikazivati realne informacije, a plaćene promocije i pozicije na platformama moraju biti jasno označene. Recenzije moraju biti autentične i napisane od stvarnih korisnika
„Besplatni izleti“ uz obavezu kupovine tretiraju se kao nepoštena i nasrtljiva praksa te su zakonom zabranjeni
Kazne su jednake za sve – od 300.000 do 2.000.000 dinara – što stručnjaci smatraju nepoštenim prema manjim subjektima. Predlaže se model proporcionalan prometu (npr. 1–5 % godišnjeg prihoda) kako bi sankcija bila jednako delotvorna za sve
Potrošač može raskinuti ugovor u roku od 30 dana nakon izmene, ali postoji bojazan da korisnici često o promenama saznaju kasno (npr. kasno obaveštenje), čime se rok dovodi u pitanje
Proširena je zabrana prodaje alkohola, duvanskih proizvoda i elektronskih cigareta maloletnicima, no nedostatak efikasne digitalne kontrole (npr. obavezno skeniranje lične karte) ostavlja ovaj propis teško primenljivim u praksi
Nenad Cvjetićanin
managing partner u advokatskoj kancelarija Cvjetićanin& partneri. Trenutno je na doktorskim studijama prava sa temom istraživanja-Pravni aspekti veštačke inteligencije.
Bio je jedan od predavača na nedavno održanom Master class programu “Regulisanje veštačke inteligencije, pravni i etički izazovi”, koji je održan u organizaciji Instituta za veštačku inteligenciju Republike Srbije i Fakulteta organizacionih nauka.
Menadžerima e-commerce i maloprodaje – za prilagođavanje digitalne i klasične prodajne prakse novim standardima potrošačke zaštite.
Marketing i PR timovima – za pravilan dizajn kampanja i recenzija, uz dosledno označavanje sponzorisanog sadržaja i istinit prikaz proizvoda.
Regulatorima i potrošačkim udruženjima – za bolje razumevanje predloga zakonskih rešenja, oplike po zaštitu i provođenje prava potrošača.
Nenad Cvjetićanin
OBLASTI
Opšti uslovi Politika privatnosti